May 13, 2010

aim for the best!



“Jika engkau meminta surga, mintalah surga firdaus karena firdaus adalah surga yang paling tinggi.”
[Mutafaqqun ‘Alaih].

“Sesungguhnya jiwaku adalah jiwa yang mempunyai banyak cita-cita.
Aku pernah bercita-cita menjadi amir, aku telah mendapatkannya.

Aku bercita-cita menjadi seorang khalifah,
juga telah aku dapatkan.

Sekarang, cita-citaku adalah syurga,
dan aku berharap mendapatkannya.”

itulah aku, Umar bin Abdul Aziz.

khalifah yang digelar khalifah ke-5 selepas khulafarrasyidin..

p/s : bittaufiq wannajah fil imtihan!! aim for MUMTAZ yok! have FAITH in HIM... (^.~)

3 comments:

yanna_tanta said...

comel2..ulat yg sngat comel
beri smangat pd sye yg da xbape nk ade mood exm slepas ditunda2
thanx 'sis uttoh'
=)

uttoh said...

la syukran ala wajib yanna
=)

selamat study ye
moga Allah kira segala usaha kita

chaiyok!!!

ayongdik mujahadah said...

ulat yang comel:)

Ya, kita memang kena aim yang terbaik..moga Allah mudahkan urusan kita semua..