Nov 10, 2009

sesak


aku mencari-cari di setiap ufuk bumi.
mana??
mana dia??
manusia bergerombolan.
pandangan aku tersekat.
tempat ini sesak!!
sesak dengan benda2 kotor yg dihiasi dengan indah sekali.
ketepi manusia!!
ak mahu cari dia!

ak mahu lari tapi terhalang dgn tujahan manusia berlawanan arah.
ak mahu redah tp ditarik oleh tangan2 yg lemah gemalai.
mengusap2 lembut, mengenggam erat jari jemariku.
selesa, tp ak xmahu!
ak tahu kalau aku ikut arus, ak bodoh.
ak akan hanyut bersama manusia yang tak tahu apa2 tentang hakikat dunia.
ak tahu kalau aku tak kuat melawan arus, ak xkan dapat sampai ke sana.

dulu aku hanyut.
dan bile ak tsedar, aku rasa amat kotor sekali.
ak xmahu org lain jadi macam aku.
dulu aku rasa aku kuat.
aku yakin aku xkan terjerumus.
tp pegangan xselamanya teguh kawan.
walau seutuh mane kau kata, ak xpercaya lagi.
buktinya??? ak sendiri jadi bukti.
dan kau sendiri jadi bukti teori aku ini.

dan sekarang, ak mahu ke sana.
tempat yg suci, dipenuhi org2 yg suci,
yg menghargai nikmat iman dan islam yg suci,
tempat yg bersih dari sampah2 kehidupan,
dari parasite2 maksiat,
dari antigen2 zina,
tempat yg sgt suci.
tempat yg aku cari selama aku di sini.

kau,
kau mahu ikut atau x??

5 comments:

ya austar said...

waoo......
hebat amat seyh!
clap3

[MH] said...

nak ikut..

nak ikut!

tapi, tak nak la sy sorg je
sy nk ajak yg lain juga

FabulouswithAs said...

nak ikut gak boleh???heheh

salam dari urdun..smoge tros thabat ank-anak nillll
moge dapat bertemu kalian satu hari nanti..=))

huda said...

jom la buat RI baru klo gitu :)

Amanina ST said...

sengal la huda..insyaAllah hud2~ jum2 bulan 4 cari rumah xD