Jan 26, 2010

Apa yang dapat hanyalah penat

Rasulullah saw bersabda “Saya akan beritahukan kepada kalian suatu kaum dari kalangan umatku. Mereka datang pada hari kiamat dengan kebaikan sebesar gunung. Namun Allah menjadikan kebaikan tersebut seperti debu yang berterbangan.”

Tsauban berkata, Ya Rasulullah! Terangkan sifat-sifat mereka pada kami, sehingga kami tidak termasuk dari golongan mereka, sedangkan kami tidak menyadarinya.

Rasulullah saw bersabda “Mereka adalah saudara kalian, dari kalangan kalian pula. Mereka mengisi waktu malam dengan beribadah, seperti yang kalian biasa lakukakan. Namun mereka jika sedang bersendirian dan mempunyai kesempatan melakukakan perbuatan haram, maka mereka melakukannya”

(HR Ibnu Majah)


Enough said.Malulah pada malaikat kiri kanan yang tidak pernah tertidur atau curi tulang dalam menjalankan tugas.Sentiasalah merasakan pengawasan Allah kepada kita tatkala kita bersendirian. Allah itu Maha Mengetahui

Dan pada sisi Allah-lah kunci-kunci semua yang ghaib; tak ada yang mengetahuinya kecuali Dia sendiri, dan Dia mengetahui apa yang di daratan dan di lautan, dan tiada sehelai daunpun yang gugur melainkan Dia mengetahuinya (pula), dan tidak jatuh sebutir bijipun dalam kegelapan bumi dan tidak sesuatu yang basah atau yang kering, melainkan tertulis dalam kitab yang nyata
(Lauh Mahfuzh).


(al An’am :59)






Lyrics | Irsyadee lyrics - Taubat Seorang Hamba lyrics


Astaghfirullah Astaghfirullah Astaghfirullah Astaghfirullah

1 comments:

[MH] said...

astaghfirullah

Ya Allah Ya Allah Ya Allah